Tidigare utställningar

29/3 2024

Konsttriangeln närmar sig

Nu närmar sig Konsttriangeln 2024. Konsttriangeln är Trosas konstrunda och arrangeras av Trosabygdens konstförening. Nästa Konsttriangel genomförs 29 - 31 mars 2024, alltså under påskhelgen, och består av en samlingsutställning i Skärborgarnas hus och en lång rad mindre utställningar i ateljéer och andra lokaler runt om i kommunen. Alla i kommunen som utövar någon form av konst eller konsthantverk är välkomna att ansöka om att delta i konstrundan. Utställare ska vara medlemmar i konstföreningen.

3/10 2023

15-års jubileum för Konstens vecka i Trosa

För 15:e året i rad kommer konstföreningen att arrangera en jurybedömd temautställning under Konstens vecka 3-8 oktober 2023 i Trosa Kvarn. Årets tema är HEMLIGHETER. Mer info kommer längre fram.

3/10 2023

Det är ingen hemlighet …. att det snart är dags för Konstens vecka i Trosa, den 3-8 oktober

Det är 15:e gången som Trosabygdens Konstförening arrangerar en jurybedömd temautställning under Konstens vecka. I år är temat HEMLIGHETER och ett 20-tal konstnärer kommer att delta i utställningen i Trosa Kvarn.
Vernissage tisdag den 3 oktober, kl 18-21 med förfriskningar och musikunderhållning. Därefter öppet ons-fre 16-19, lör-sön 11-16.
Välkommen!

Visa alla utställningar