Höstprogram 2017

Program Hösten 2017

1-3 sept.

KONST-OCH KULTURRESA TILL DALARNA

Vi besöker bl. a. Sätergläntan i Insjön, konstnärerna Kurbits Brita och Kjell Jansson i Tällberg, Zorngården med Zornmuséet. Vi går på Fyrverkerikonserten på Dalhalla och besöker Galleri Astely i Skinnskatteberg på hemvägen.

Inbjudan till denna resa har skickats ut under mars månad.

Vid frågor kontakta Marie Eklund, mobil 070 757 44 70

e-post: mb.eklund@telia.com

6 sept.

”Inre dimensioner”

Konstnär Eva Ohlanders beskriver tankarna bakom sin konst och berättar om arbetsprocesser.

Onsdagen den 6 september. Plats: Pensionärernas hus kl. 18.30

Eva Ohlanders ställer ut sin konst på Pensionärernas Hus och vi får möjlighet att ta del av hennes tankar inför sitt konstnärskap.

Kostnad 100 kr för medlemmar och 150 kronor för icke medlemmar.

Summan sätts in på föreningens PlusGirokonto 6071639-6.

Sista anmälningsdag är den 1 september. I mån av plats kan betalning ske kontant vid föreläsningstillfället.

Vid frågor kontakta Ulla Kronnäs, e-post: ul.kr@hotmail.com

30 sept.- 7 okt

JURYBEDÖMD KONSTUTSTÄLLNING

För tionde året i rad anordnar Trosabygdens konstförening en jurybedömd utställning. Utställningen äger rum under konstens vecka (v.40) och visas från lördag den 30 september till lördag den 7 oktober i Trosa kvarn.

Årets tema är i ”I TRÄDGÅRDEN”. Som tidigare år finns ingen begränsning i teknik, material eller fantasi. Alla konstutövare i Trosabygden och närliggande orter är välkomna att delta. Vi kommer även i år att inbjuda publiken att rösta på sitt favoritkonstverk.

Vid frågor kontakta Anders Pemer, e-post: tdl.anders.pemer@gmail.com

12 okt.

FÖREDRAG AV MICHAELA JOLIN

Torsdagen den 12 oktober Plats: Pensionärernas hus kl. 18.30

Michaela Jolin berättar om sin far Einar Jolin och hans konstnärskap.

Kostnad 100 kr för medlemmar och 150 kronor för icke medlemmar. Summan sätts in på föreningens PlusGirokonto 6071639-6.

Sista anmälningsdag är den 5 oktober. I mån av plats kan betalning ske kontant vid föreläsningstillfället.

Vid frågor kontakta Marie Eklund, tfn: 070 7574470

e-post: mb.eklund@telia.com

24-28/10

KONST- OCH KULTURRESA TILL FLORENS

Resan sker på initiativ av Trosabygdens konstförening. Vi kommer att ha Charlotte Elmroth som guide under vår vistelse. Charlotte är licentierad guide i Florens. Vi kommer också att besöka Pisa och där få en guidad tur.

Inbjudan skickades till samtliga medlemmar i januari i år.

Resan administreras av Resekompaniet. Resan är fulltecknad.

Vid frågor kontakta Marina Fallai, e-post: fallai.marina@gmail.com

11 nov

BESÖK I NYKÖPING OCH VRENA

Lördagen den 11 november

Vi besöker Nyköping med omnejd. Vi inleder med ett besök på finsnickeriet ”Eriksson och söner” i Vrena. Verkställande direktör Åke Larson tar emot och berättar om verksamheten. Bl. a. har man sedan mitten av 50-talet haft uppdrag av Svenskt Tenn att tillverka bord och stolar signerade Josef Frank. Därefter äter vi lunch i Nyköping för att sedan besöka Galleri Sjöhästen som har vernissage. Vi träffar utställande konstnärer som berättar om sitt konstnärskap.

Sista anmälningsdag är den 1 november till Marie Eklund på nedanstående mailadress. Vi kommer att samåka och därför är vi tacksamma om ni i samband med er anmälan anger om ni kan skjutsa och i så fall hur många passagerare ni kan ta med.

Vid frågor kontakta Marie Eklund, mobil: 070 7574470,

e-post:mb.eklund@telia.com

4 dec

KONSTFILM: MATISSE

Måndag den 4 december kl 19.00 Plats: Folkets hus

Kostnad 120 kr. Beloppet sätts in på PG 6071639-6 Det går också bra att betala vid entrén.

Sista anmälningsdag den 30 november.

Vid frågor kontakta Marina Fallai, e-post: fallai.marina@gmail.com

Vänligen observera:

Betalning av föredrag och föreläsningsserier sker via inbetalning till föreningens Plus Girokonto med nr. 607 16 39-6. I mån av plats kan betalning ske kontant vid föreläs­ningstillfället.

Anmälan till endagsresor görs genom inbetalning av hela resekostnaden till före­ningens Plus Girokonto nr. 607 16 39-6.

Anmälan till flerdagsresor görs genom inbetalning av anmälningsavgiften till föreningens Plus Girokonto nr 607 16 39-6. Resterande summa ska vara inbetald till föreningens konto senast 45 dagar före avresa. Vid avbokning sker ingen återbetalning av anmälningsavgiften om inte någon annan finns som övertar platsen.

Princip vid anmälan: Först till kvarn gäller. Föreningens kassör registrerar inbetal­ningsdatum och meddelar programansvarig, som bekräftar deltagandet.

Vänligen notera att din anmälan är bindande. Föreningen tar ut ersättning för de kost­nader, som vi inte kan komma ifrån. Om våra resor är fulltecknade vid inbetalningstill­fället sker återbetalning av hela beloppet efter resans genomförande.

För flerdagsresor kan avbeställningsförsäkring tecknas genom föreningens försorg. Önskemål om försäkring och inbetalning av försäkringspremie ska ske i samband med slutbetalning av resan. För år 2017 kostar sådan avbeställningsförsäkring kr. 50 per person.

Välkomna till våra evenemang önskar styrelsen